söndag 8 maj 2011

Paddling

Idag försvann isen från Funäsdalssjön och jag fortsätter att uppdatera om min träning sommartid. För några veckor sedan tog jag hit min kajak, den ligger nere vid sjön och kanske kan det bli en premiärtur till veckan.
Den bästa paddlingen jag gjort är utan tvekan en två dagars tur i Costa Rica med övernattning i enkel liten hydda i djungeln. Lika mycket adrenalin bjuder inte Funäsdalssjön på, men bra träning för överkroppen blir det!
Under skidgymnasietiden när jag var som starkast och klarade tvåsiffrigt med chins så satt jag hemma i soffan och kikade på tv och det var ett reportage om landslaget i kanot. De filmade på gymet när killarna körde chins, efter några stycken såg det väldigt trögt ut. Jag hånflinade lite i soffan. Det fick jag äta upp. När kameran visade nederdelen visade det sig att det hängde en grotesk vikt runt midjan. Stark överkropp var ordet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar