lördag 7 maj 2011

Fotboll

Uppvuxen med en far som lever efter devisen "Av alla oviktiga saker i världen så är fotboll det viktigaste" så började jag tidigt att jaga boll ute på Heden tillsammans med killarna. Fortfarande tycker jag att det är lika skoj. Numera blir det två gånger i veckan uppe på IP i Funäsdalen, antalet som är med varierar mellan 3 och 46, klassen varierar också från dålig till bra, det som sällan varierar däremot är att det är förjäkla skoj!

I sex år har jag jobbat som frilansande fotbollsjournalist. Jag går i Stickans fotspår och kommer även i sommar att fortsätta. Det blir en del matcher på håll, men på torsdag hoppas jag vara på Bruksvallen för att live-skriva Söderfors-Fyris.

Här en bild på mitt lag, jag tror inte vi är laget i Norduppland med flest tränare på bild fast vi ändå gjorde vårt bästa.  

I sommar ses vi på IP, onsdagar och söndagar gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar