söndag 19 juni 2011

Ljusdals skidgymnasium

I helgen styrdes kosan mot Hälsingeskogarna, närmare bestämt till Ljusdal där tre härliga år tillbringades på skidgymnasiet. En bra tid, en grymt bra tid så lätt lagomt nostalgisk helg =)
Vi träffades i regnet för ett lättare socialt träningspass som ju längre träningen pågick förvandlades till något helt annat än lätt och socialt. Det slutade med att man återigen stod på Älvvallen och sprang 400 meters banintervaller.
Brännboll och lunch sedan vankades det 5-kamp. De yngre i ett lag, de äldre i ett lag och så de där emellan i ett lag. Vi visade att gammal är äldst. Jag hade bra snits på kast med liten boll. De kallade oss för PRO, det känns som om jag i mina framtida dagar har chans att bli en bra boulespelare, bara jag vinklar handen lite annorlunda.
Middag och frågesport. Frågor om årets bandyragg, vem som sagt "varje gång jag ser mig i spegeln blir jag väldigt glatt överraskad", presenterat sig utan höns och så skulle man veta hur många sekunder Richardsson vann med i Drammen. Det jag blev mest glad över var att jag fanns med som svarsalternativ på frågan, Vem som fixar 7 chins på dörrlist? och blev gissad på.
Mer lek och sedan utgång innan det somnades asgarvandes på en soffa i Hybostugan.
Tack alla ni som kom och gjorde detta till en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar