torsdag 5 maj 2011

Stavgång

I förra inlägget skrev jag att det snart sommarlov och det blir det så småningom, lite lov från hemsidan och bloggen bland annat, men inte än.
Jag ska så småningom precisera lite närmare vad Mikaelas Skidskola tar vägen under sommaren. Först tänka jag skriva lite grann om den träning jag bedriver på sommaren, det är varierat så varje träningsform får ett eget inlägg. Räkna med en veckas bloggande framöver alltså och vill man går det alldeles utmärkt att se det som tips och trix för att slippa ligga i vassen i sommar, beach 2011.

Först ut...

STAVGÅNG
Det finns få träningsformer med så oförskämt dåligt rykte som stavgång. Min farmor tycker att det vore praktiskt på vintern när det är halt ute att ha stavar, men hon vill inte (vågar inte?) ha det för att hon hört åtskilliga i min egna släkt som hånskrattar åt alla som fått för sig att man förbränner mycket mer om man duttar med stavar i händerna när man är ute och promenerar. Gott så, kan jag tycka, tror de att det går ner i vikt snabbare på så sätt, så låt dom tro det.
Jag tror dock att få skulle tycka att det är töntigt med stavgång efter en vända stavgång i NOL I EGGA, Funäsdalsbergets brantaste pist, den innanför björnidet.
Vanligtvis går jag inte NOL I EGGA utan den nedfarten närmast Röstbergsliften. Effektiv träning enkelt med lite högre puls.
Nu är jag alldeles för gammal för att bry mig om att det anses töntigt med stavgång också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar