måndag 14 mars 2011

Snart VM i byn

En vecka kvar till skidorienterings-VM i Tänndalen, ska bli grymt skoj att följa min kära vän Helene Söderlund som jag tillbringat åtskilliga timmar med både i och utanför spåret när vi var yngre och skidåkare i Tierps IF båda två. 

Själv tränade jag ordentligt för första gången på två och en halv vecka, igår. Spinning en halvtimme med Julia, sen var det jag som höll i styrkan på kombipasset nere på Villan1951. Körde rätt tufft, blir lätt så när man inte fått träna på länge ;) 
Lite styrkemässig uppvärmning, sen
5 min mage 
3 min rygg
3 min armar
5 min mage
3 min rygg 
3 min armar
Alla set utan vila och med byte av övning efter 30 sekunder ungefär. Bra upplägg om man vill få till ett effektivt styrkepass på kort tid. 

Längdskidåkning är en materialsport vare sig man vill heller inte. Jag lånade ut mina Swix CT1:or till de killar jag körde längd med igår. Den ena hade CT7:or,
"I morgon när tjejerna ska på spa är det nog förhandlingsläge om ett par nya stavar" tyckte han.  

2 kommentarer:

  1. Skönt att läsa att det är en materialsport. Nu slipper jag våndas över att mina undermåliga prestationer eventuellt skulle kunna bero på mig.

    SvaraRadera
  2. Ja, Fredrik det är ju ett sätt att se på det ;)

    SvaraRadera