onsdag 30 mars 2011

Pappa och Gunde, jag och Kalla

När jag var liten så hände det ibland att min pappa visade sitt urklippsalbum med bilder och resultat. Han var mest stolt över den resultatlista som visade hans namn och Gunde Svans på samma sida. Ja, samma sida. Pappa var inte före Gunde utan på samma sida. Ni kan ju tänka er själva hur imponerad man blir över det som 14-årig tjej.
Jag vet att jag tänkte att jag absolut inte skulle göra samma sak till min barn.
Nu gör jag det.
Ja, inte till mina barn, det har jag inga, (släkten ni kan vara lugna, fast det var ett tag sedan vi träffades), men till andra kan jag höra mig själv säga:
"Jag har slagit Charlotte Kalla och jag har slagit Anna Haag."
Senast idag på skate-lektionen i Ramundberget till Björn, faktiskt.

2 kommentarer:

  1. Det hade jag gissat även om du inget sagt, som du åkte! Själv funderar jag på att ge Hellner och grabbarna en match nästa lördag, i alla fall om det är fristil som gäller (jag hoppar växel 2 och fortsätter på 3:an istället, så gör jag och Hellner)...

    SvaraRadera
  2. Det är fristil nästa lördag. Lycka till Björn!

    SvaraRadera