söndag 13 februari 2011

Dansk, utför och jobb.

Idag syntes jag i längdspåret på ett par dynastar mytic rider (läs: breda alpinskidor) med dunjacka, stakandes. Det var inte så att jag bara hamnade där utan det var väl medvetet. Inte som den dansk som åkte 5 kilometer i Ramundberget på alpinskidor och trodde att det var skidåkning rätt och slätt. Skidor som skidor liksom. För bra skidåkning i lössnö får man ibland kämpa någon kilometer på att ta sig tillbaka till liften ;)

Jag har haft några jobb under hösten, fler än ett, färre än tio. Nu har jag halvtid på Eightstonesnorth. Suveränt komplement till skidskolan min.

Förresten så undervisar jag i norduppland om en knapp vecka:
Tierp, Uppsala, Stockholm. Kanske vill du eller vet någon som vill träna upp sin längdteknik. Mikaelas Skidskola kommer till Vegavallen, Tierp nästa helg. Hör av er och boka in en lektion! www.info@mikaelas.se 



Bilder från Tännäs i lördags. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar