tisdag 18 januari 2011

"Ett jäkligt köttigt berg"

Under höstterminen har jag pluggat på halvtid, två stycken kurser: "Kost & prestation" (jag borde därför inte ha ätit fil till middag här om dagen) och "Hälsofrämjande arbete ur ett hälsoekonomiskt perspektiv" (jag vet, ska man uttala detta så snubblar man halvvägs). På fredag är jag klar, så då kan jag ägna lite mer tid till något annat. Som det känns nu blir jag inte sysslolös, började med ett nytt jobb idag: Magazinet Härjedalen

Sista uppgiften på hälsokursen har varit ett grupparbete med frågeställningen:
”Hur kommer det sig att personer med lägre utbildning tenderar att ha sämre levnadsvanor?”
Nu är det dags att opponera på ett annat arbete som handlar om den centerpartist som bloggade om att feta människor ska betala mer skatt. Än har jag inte kommit fram till så mycket men jag bjuder på ett inlägg från en blogg som jag slaviskt följer, http://fromaarhuswithlove.wordpress.com/

"Har du hunnit känna på det nya året än? Jag tycker att det känns helt okej så här långt. Två dagar in på 2011 kan vi konstatera att det i Sverige fortfarande finns folk som har otur när dom tänker – och som envisas med att öppna munnen ändå. Det är uppfriskande. En centerpartist har föreslagit att tjocka människor ska få betala mer skatt eftersom dom belastar samhället mer. Jag undrar vem som ska gå runt och mäta midjan på alla svenskar – och vad det kommer att kosta? Men jag kan hålla med om att det säkerligen skulle skapa jobbmöjligheter och en ljus framtid för måttbandsindustrin. Nåväl, tiden får utvisa hur det går för vår vän fettmotståndaren och hans kampanj."

Det är inte för inte som fröken Rapp är en av mina absoluta favoriter. 

"Jag kände ingen som helst press eller rädsla. Folk var visst rädd för finalberget, men jag vet inte, det var ett jäkligt köttigt berg, men det är bara att se till att göra åk som är och känns trygga."

"I finalen gav jag järnet, fullt ös alltså"

Jag bjuder på några bilder som fröken tagit i La Clusaz.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar