torsdag 23 december 2010

Nu är det jul igen


”Närmast arktisk kyl har tagit Sverige i sitt grepp och klagomålen om vädret och huttrandet har fått Sveriges ledande vinteräventyrare att reagera.
Visst är det kallt men man blir inte varmare av att gnälla, säger Ola Skinnarmo.” (DN)

Inte blir man gladare av att sura heller =)

Det sägs att vuxna skrattar ungefär 15 gånger per dag. På 50-talet skrattades det ca 18 minuter per person och dag, idag skrattar vi ca 6 min. Barn skrattar ungefär 300-400 gånger per dag. Det är föredöme det om något.

Idag åker jag till Tierp för att fira lite jul. 

Är spänd på att se hur granen ser ut i år, förra julen tvingade syster mor min till Plantagen där alla granar ser likadana ut (tänk gurkor och EU). Det är kärlek med sne gran.

Jag ställer också in mig på att få höra:
”Ska ni (jag och mina syskon) inte ha lite sill och Janssons? Era kusiner är ju så duktiga.”
Duktiga? Va, nej jag ska äta köttbullar, prinskorv, ägg och potatis i år igen ;). Jag trivs alldeles förträffligt med det, mammsen borde bara vara glad att jag föredrar hennes hemgjorda köttbullar före små fiskar i socker.

DN igen: ”Var fjärde svensk som firar jul tröttnar på släkten innan firandet är över. Av dess tröttnar en fjärdedel redan före Kalla Anka. 30 % av dessa packar ihop och åker hem.”

Släkten ni kan vara lugn. Jag kommer hem och stannar hela julen. Jag kommer inte att klaga på att det är kallt, men jag kommer att skratta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar