torsdag 30 december 2010

Det blir ett vingligt nyår

I veckan har det varit full fart ute i längdspåret, alltifrån en som ska åka Vasaloppet, en annan som ska skida Marcialonga, två inbitna skejtare, en tävlingsåkare, några nybörjare och allt där emellan. Efter morgondagens lektioner byts pjäxor och tighta trikåer ut mot annan utstyrsel. Det är ju ändå Nyårsafton.


För tre år sedan lånade jag ett par högklackade skor på nyårsafton. Jag var spiknykter. Jag gick inte spikrakt. Det var fler än en som trodde att jag var fullast.
Så när vi var på mellandagsrea i söndags jag och min syster så lurade hon på mig ett par högklackade skor. "Det blir spännande att se ;)" tror de flesta, min syster är övertygad om att jag kommer att ta av mig skorna innan kvällen är slut och min mor menar att jag måste öva, inomhus går inte säger hon för då förstör jag parketten. Så grannar om ni undrar vad som är ute och vinglar en helt vanlig torsdag kväll så är det bara jag.
Så Blondinbellalikt lägger jag också ut en bild på mina nya skor.

Något nyårslöfte tror jag inte att jag kommer att avge. Jag har nog med min lista. Kanske blir det en nyårsafton på spinningcykel med en hund i koppel och en film framför mig.

"Att december 2010 är över imorgon känns som det bästa som hänt sedan tamagotchin" skriver en vän på fb.

Gott Nytt (vingligt) År önskar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar