fredag 26 november 2010

"Många tycker att vi har för stora kläder, främst mamma"

Min artikelserie i Tidningen Härjedalen är inne på sin tredje vecka, i dagens tidning tog jag tempen på en av byns allra bästa skidåkare, jibbern, Jesper Moén.




Dagen idag inleddes med TH vid frukostbordet, bakade scones och firade fröken Lidberg som fyller år idag. Jag sa åt henne att det helt är i onödan att ha åldersnoja vid 25-års ålder. "Nu kan man väl lika bra dra till med 30 eller 32 år när någon frågar", tyckte fröken själv. =)

Efter frukosten blev det träning med Stefan "tränar mest timmar i Uppland" Ekman, fin skejttur upp på ett kyligt men vackert Kläppen. Det är inte varje dag jag diskuterar politik, vetenskap, medias roll, doktorerande, stora journalistpriset, våldtäkter, rasism blandat med teknik under mina pass. Det är inte varje dag jag tränar med Stefan Ekman heller för den delen. Dryga två timmars träning med Strömsbergaren blev det. 

Lunch framför sprinten i Kuusamo.
Nu laddar jag om mentalt, Villan1951 firar fyra år, jag misstänker att jag kommer att servera några öl ikväll. Utan sparkdräkt. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar