fredag 18 november 2011

Rogen

Jag har just ätit upp havregrynsgröten och nyhetsmorgon har deklarerat att det har varit kallast i landet i Ljusnedal i natt, -12,4 grader. Telefonen ringer. Det är Jocke:
"Ska du med och åka skridskor? Är du klar om fem?"
"Ge mig femton så är jag klar"
Jag får tjugofem minuter. Jag hinner breda ett par smörgåsar, koka te och packa ihop ett ombyte. Knappa timmen senare är vi ute vid Käringsjön. Dagen som väntar ska komma att bli en sådan dag som jag vill att alla ska få uppleva.

Det är magiskt.







 .



Vi funderar på hur man skulle kunna paketera detta. Göra det till en köpbar produkt. Vi är enade, vi vill att fler ska få uppleva det. Men hur ska det gå till? Dagen igår bjuds det inte många på, kanske en, kanske två eller kanske ingen. Det är unikt att åka långfärdskridskor i naturreservatet Rogen. Det är vi och några renar under hela dagen.






Fotavtryck Rogenjätten? 


 "Jag måste säga att det är en dröm som går i uppfyllelse" Jocke Lagerkrantz



Foto: Jocke Lagerkrantz  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar