tisdag 8 november 2011

Okej, jag ber om ursäkt. 
Det har hänt en gång förr (minst).
Det borde inte hända igen. 
Trots skäll från mina fastrar förra gången så gjorde jag om samma misstag en gång till. 
Jag ber om ursäkt. 


För att ta det från början. 
Mitt företag Mikaelas Skidskola är med i ett program som heter Kurbits. Vi är 10 företag från byn som håller på med olika aktiviteter som är med i programmet. Det är kortfattat företagsutveckling främst inriktat på att vi som företag ska bli exportmogna. 
Idag var tredje träffen och efter lunchen fick vi göra en E F I. (Egenskaper, Fördelar och Innebörd). På Innebörden för gästen/kunden skulle vi sedan göra ett bildcollage. När det var färdig klistrat och klippt fick vi gå fram och presentera vårt.. hmm.. konstverk. 
En bild var ganska liten. De som satt längst bort såg inte.
- Den där lilla bilden, vad är det för något?
- Det är en bild på en 40-årig TANT!




Förlåt, tekosyy, Excusez-moi,scusa, Excuse me,unnskyldning



Jag vet att man inte är tant när man är 40 år. Som ursäkt kan jag säga att jag ibland kallar de som är med på mitt seniorstyrkepass (nästan alla är pensionärer) för tjejer. Och fast min mamma snart fyller halvvägs till 100 så gav min kompis henne komplimanger och tänkte ragga på henne för ett par år sedan, i för sig inte okej, men mamma är snygg så inte helt konstigt heller. Och jag kallar inte far för gubbe fast han också är äldre än 40 år utan funderar mest på om det är ett för högt uppsatt mål att åka ifrån honom på Marcialonga ;)

Jag vill inte ha några hotbrev, så.. förlåt mig en gång till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar