tisdag 15 november 2011

Med stavar i händerna och dubbar på fötterna

Om jag skulle skriva att min farmor gillar idrott och sport i alla dess former så skulle jag inte helt tala sanning, för det är mer än så. Farmor gillar inte sport, gillar är ett för svagt ord. 
Hur som, så är det ofta halt den här årstiden. Farmor använder broddar och har sagt till mig att hon skulle vilja gå med stavar, men hon tycker att det är för många i släkten som hånar henne för stavgång. Vår släkt kan beskrivas som idrottsligt hård men hjärtlig ;)

Istället för att trängas med landslaget, skidgymnasier, skidhögskolor och andra på den 2,5 km:s slinga som finns i Bruksvallarna, så tog jag idag skor med dubbar och stavar i händerna och knatade upp för Funäsdalsberget ett par svängar. 
Jag hejar på dig farmor!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar