fredag 18 mars 2011

Testa benskörhet, ha

När jag inleder en längdlektion brukar jag alltid höra mig för vilken bakgrund personen har som längdskidåkare och vilka förväntningar den har på detta.
"Jag lärde mig att åka skidor för 60(!) år sedan och det här ska bli jättekul att få lära sig lite teknik."
Hon jag åkte med idag var supertaggad.
Vi tog spåret vid Eriksgården, kul eftersom jag inte är i den delen av byn så ofta och kör. När vi kom till en brant utförslöpa så sa jag att vi kunde bromsa upp lite av farten om vi ville. Det ville vi tydligen inte. I slutet av backen for ena skidan ut, tutchade en stubbe varav tanta får en flygtur och sätter sig på röva. Jag var fort fram och frågade hur det gick:
"Jag brukar testa hur det står till med benskörheten ibland"

Efter en bra lektion valde jag långlunch och for ner till Villan1951 för ett styrkepass, fokus överkropp. Lite jobb framför datorn och nu skidor på tv:n. Inte tokigt alls!

2 kommentarer: