fredag 11 mars 2011

Glid var det

Mitt liv som Hellner gick på SVT och finns fortfarande att beskåda på svtplay. Jag gillade programserien, speciellt det här avsnittet med Rolf Wirhed, universitetslektor i biomekanik, som förklarade teknik på ett bra pedagogiskt sätt. Det jag för allt i världen däremot inte kunde förstå, var varför man inte lärde Erik Segerstedt att glida på skidorna. Under dagens andra lektion diskuterade jag och min adept hur man ska kunna göra för att inte trippa/småspringa uppför. Det lyckades man knappt med under hela programserien av Mitt liv som Hellner.  
"Det såg ju mer ut som om han småsprang uppför" ansåg min adept, "så gör jag också, men det borde finnas ett bättre sätt".
Det finns det. Ett mycket bättre sätt. Själva grejen med längdskidor är ju att man glider. Annars skulle man ju kunna lämna skidorna hemma och springa.

Nu lägger jag på lite blått, tar på mig solglasögonen och ger mig ut för dagens tredje lektion!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar