tisdag 15 februari 2011

Ödsla med beröm

Det sägs att infektionskänsligheten ökar med 5 % vid störd nattsömn, t.e.x om du vaknar av att du får ett sms. Jag är av den bestämde uppfattningen att man får skylla sig själv om jag ringer och väcker någon klockan sju på morgonen. När man sover har man telefonen avstängd. Punkt.
Vid 7 timmars sömn eller mindre så ökar infektionskänsligheten med hela 30 % finns det siffror på. Eftersom min klocka ringer 06.56 varje morgon (det är det senaste man kan ställa då siffrorna 7,8 och 9 har bestämt sig för att sluta leverera) så är det snart dags att gå och lägga sig då ;).

Min pappa tror inte att jag fixar att få dit min nya takbox utan hjälp av en kille. Så nu letar jag efter en TJEJ i Funäsdalen som kan hjälpa mig. Min mamma skäms över takboxen jag har idag och min kollega skrattar åt den. Snart blir det ordning när denna kommer att pryda taket.


Jag fick ett mejl och jag kan bara hålla med om att "beröm behöver vi alla få, helst så mycket som det bara går". Tack Ida!

Jag fick höra från en vän som hade tränat längd med dig...  Hon tyckte att du var toppen och menade att om hon nu tar sig i mål på tjejvasan så har du en stor del i den prestationen! 
Jag blev inte förvånad av att höra detta, du är ju en toppentjej vad det gäller det mesta! Men beröm behöver vi ju alla få, helst så mycket det bara går!  

Igår var det alla hjärtans dag, jag fick en spontan kram mitt ute i spåret av en danska jag körde längdlektion med.  Dejlig! =)

1 kommentar: