onsdag 2 februari 2011

Maloja

Blev alldeles nyligen klar med vallningen till imorn. Mina egna och tre par andra skidor som tillhör några killar som det ska skidas med. Imorn ska det nötas teknik. Jag hoppas inte en av killarna saknar sina pyntade kladdiga skidor med grässtrån på för kladdet och stråna har jag plockat bort.


Jag har testat nästa vinters skidkläder idag. Jag kör fortsatt med Maloja, helt klart har man den snyggaste designen på längdkläder. Frågan är rosa-grönt eller blått? 
Tänk att det ska vara så många beslut att fatta, räcker det inte att välja mellan lätt-, mellan- eller standardmjölk när jag handlar? 




Jag läser en bok just nu med namnet "Den föraktade falukorven- om ketchupkrig och fredagsmys" skriven av Karin Ahlborg. Som liten åt jag falukorv betydligt oftare än nu, kortet när jag tog studenten är en liten Mikaela sittandes på diskbänken med en hel falukorvsring i munnen. Gott med korv var det tydligen ;)
Intressant bok så till vida att den inte alls håller med det hennes tidning (läs: Aftonbladet) skriker ut på löpsedlarna om kostråd hit och kostråd dit. 


"Kanske är det som psykiatrikern David Eberhard säger, att vi i brist på verkliga faror blir trygghetsnarkomaner som vill bli försäkrade av myndigheterna om att vi kommer att leva längre om vi bara använder cykelhjälm och får i oss omega-3-fettsyror. Okej vi får i oss allt vi behöver. Vi hör till de länder som har högst medellivslängd i världen. Men det räcker inte. Ro hit med fler vitaminer, ännu fler antioxidanter!"


Reflekterar också över en klok insikt, som Emil Jönsson gör på sin blogg: 

"Men samtidigt så har min kropp och knopp lärt sig att snabbt anpassa sig och må bra i nya miljöer. Ett krav för att vara elitidrottare, tror jag. Jag har kanske 200 hotell/stug/borta-nätter per år om inte mer."

Men nu är det läggdags, har slagit veckans rekord med att vara uppe sent, säkert de senaste veckornas, klockan är halv tolv =P 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar