onsdag 23 februari 2011

Är vinna viktigt eller är det viktigare att delta?

Min far hade bjudit 70 personer i helgen på kalas, jag höll ett välkomsttal, det var inget 33-minuter-långt-kommungubbe-tråkigt-tal, inget jag-är-egentligen-ståuppkomiker-tal utan talet kan väl sammanfattas av dessa rader och slutkläm: 
"Vi kommer inte att leka i dessa lag, utan det är tävling. Det viktigaste är inte att delta, det viktigaste är att vinna."
Mitt lag kallade sig förresten väldigt ödmjukt för "Vinnarlaget", jag behöver inte berätta på vilken placering vi kom. 

Tack förresten Janne, Mats och Johan med hjälpen med takboxen. Inte ett rätt vad det gäller namn på tjejer där inte ;)

Idag längdar jag i Ramundberget, -34 visade termometern i morse, nu står den på -14, strålande sol så klart! 




1 kommentar:

  1. Hahaha ... GRATTIS till vinsetn igen, ni var värda kan vi säga ;)
    och jag har sagt det på preciiiis samma sätt om jag haft nån röst, hehe ..

    Kram Jessica

    SvaraRadera