måndag 24 januari 2011

Längdskidor eller inte?


Idag bär det av till Ramundberget, tre timmar i den klassiska stilen ska det undervisas i.
I eftermiddag ska jag och fröken som kom trea i den totala världscupen i telemark ifjol, ut och skejta. Telemark innehåller ju en del skejt, dock med lite bredare skidor och större pjäxor. Jag testade varianten med slalomskidor och slalompjäxor förra onsdagen. 1.5 km skejt i slalomutrustning. Slutsatsen av det är väl mest att det blir väldigt varmt i dunjacka och att "det man inte har i huvudet får man ha i benen"  =)
För ett par vintrar sedan träffade jag på en person från Mads Mikkelsen och wienerbrödets land (läs: Danmark) på femman i Ramis, han hade inte gjort något värre i hela sitt liv än åkt längdskidor. Men jag, jag tycker inte sporten räknas som längdskidor om man väljer att åka med slalomutrustning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar