måndag 31 januari 2011

Fjolligt eller ej?

På måndagar har jag ett pass som heter "Seniorträning", nästan alla där skulle utan problem kunna vara min mormor eller farmor. När jag blir lika gammal hoppas jag att jag är lika glad över träning som de. Inspirerande!

Jag spenderade några timmar med min farfar i helgen, när han hade fått höra att syster hade en kille hemma hos sig som lirar innebandy, så sa han rakt upp och ner, inget knussel, direkt vad han tyckte och kände:
INNEBANDY?!?!?
För farfar är innebandy ingen riktig sport, det är fjolligt att springa med en klubba efter boll inomhus och ha håret i hårband oavsett kön. Att springa efter en större boll utomhus (utan klubba) går bra. Att snora ute i skidspåret också. Man kan misstänka att vi är släkt ;) Fotboll och längdskidor går hem.

Mitt första USM åkte jag i Funäsdalen, jag var ett år ung och fick som 14-åring åka stafett. Stort. Idag är det hemmaspåret, direkt utanför knuten. Åkte ett par varv där idag och en sväng ner till Ljusnedal för att få grisa lite i en 2 km lång backe tillbaka. Tighta trikåer utan långkallfjonger, pannband, tunna lillsporthandskar och solglasögon. Det är januari i fjällen när det är som bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar