torsdag 2 december 2010

"Folk åker till Funäsdalen för att ha semester, vi som bor här har semester jämt"

Idag porträtterades världens bästa telemarksåkare i min artikelserie som är inne på sin fjärde vecka  i Tidningen Härjedalen, Mattias Wagenius och Katinka Knudsen. Tyvärr finns den inte att länka till, så det är bara att bege sig till Härjedalen gott folk! 






IK Rex och Tierps IF skidor, hemmaklubbarna är uppe på läger i Bruksvallarna. Jag följde med på deras två pass idag. Klassiskt upp på Kläppen på förmiddagen och sprint i den fria stilen på eftermiddagen. Det sämsta kan vara att jag missar lägrets skjärtlappsrace eftersom jag har en del jobb som väntar framöver. 

Höll i dubbla styrkepass nere på Villan på kvällen. Det trista med fler pass är ju att det blir till att duscha fler gånger. Det bästa kan vara kvällsfikat. 

Tog stigen genom skogen på vägen hem, sist jag och fröken Rapp gick där, den gången med hennes pannlampa, ringde far. Han frågade vad jag gjorde och jag sa att vi var påväg hem genom skogen.
"Är det inte mörkt?"
"Lotten har pannlampa"
"Du kan hälsa den där Lotten att där jag bor har vi gatubelysning"

Trodde fröken Rapp skulle flytta in hos mig ikväll, det gjorde hon inte, men jag fick ju städat iaf. Det går snabbt att städa när man har litet, det är ett plus. Ett minus är att det räcker att låta DN ligga uppslagen på köksbordet, pjäxorna stå på dörrmattan och disken vara odiskad, så känns det som ett kaos. 
Jag går och lägger mig själv nu, klockan är ju till och med över 21.00.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar