lördag 4 december 2010

Dalmål ikväll?

Jag har en förmåga att ta efter dialekter, jag märker det inte själv, men många i min omgivning är inte sena med att påpeka det. Jag har ju bort i lite olika landskap vilket gjort att jag lagt till mig en blandad kompott. Så mycket tierpska finns nog inte kvar, det skulle vara "jag klöpp håret" då.

Idag har jag längdlektion klockan 9.00, planen är att klä på sig så mycket kläder som möjligt utan att efterlikna en uppstoppad korv. Längdkläder är tight.
Efter det ska jag jobba hela dagen tillsammans med en dalkulla, att jag lägger till lite dalmål innan kvällen är inte helt osannolikt.


Gårdagens diskussion i bastun:
Jag: "Imorse vaknade jag kl. 6.00, det blir rätt effektivt att gå upp och jobba då"
Den andra personen: "Om jag skulle vakna kl. 6.00 en lördag skulle jag snarare ringa Sjukvårdsrådgivningen och fråga vad som är fel"

Bjuder på en liten länk för er som inte sett Vinterstudions test på 100 meter skidor:

Karlsson mot Jönsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar