söndag 21 november 2010

En bitchslap från Norge

Jag hade säsongens första skatelektion idag. Det tränades växlar, tyngdöverföring och balans. Passade på att åka någon mil själv också. Lite ringrostigt är det än, tekniken är allt lite stressig så här i början av säsongen.

På spåret mellan Ramundberget och Bruksvallarna var det uppskattningsvis 90 % norska skidåkare och 10 % svenska. Har norrmännen förstått att vara på Sveriges bästa plats att åka längdskidor, men inte vi?
Min arbetskollega var i Norge i veckan, han kommenterade det så här: "Det är kallt och man äter konstigt; mackor till lunch och stuvning på kvällen"

När jag kom hem kunde jag läsa, (jag missade damernas stafett) om norsk dominans, Anrell skrev i dagens sportblad:
"Björgens insats var en örfil- en riktig bitchslap i ansiktet på Kalla"

Tur då att herrarna återställde ordningen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar